Recenzia na hru The Settlers VI: Rise of an Empire.

Budujte svoju ríšu

Spoločnosť Ubisoft Entertainment potešila fanúšikov série Settlers novou časťou tejto úžasnej hry. The Settlers VI: Rise of an Empire od vývojárov Blue Byte Software pokračuje v tradícii celej série. Hráč nemusí poznať vlastnosti a históriu predchádzajúcich častí, ale mal by si vychutnať samotný proces hry, a to je skutočnosť. Tu je nová časť filmu „Settlers“ - prostriedok úplnej spokojnosti fanúšikov žánru.

Dejom celej hry je obnova ríše, ktorá po smrti právoplatného panovníka dopadla na ťažké časy. Vy, následník kráľovského trónu, sa musíte zhromaždiť v hromade pestrých vazalov a oceľovou päsťou rozdrviť svoje túžby po nezávislosti. A samozrejme viesť k prosperite a prosperite krajiny, ktorá je na pokraji absolútneho zničenia.

V hre, tak ako vo všetkých jej predchádzajúcich častiach, začíname v malom. Teda s minimálnym počtom budov, ktoré je možné postaviť. A poľnohospodárskych robotníkov bude veľmi málo, ale všetci ako slobodní poddaní svojho pána a vládcu budú veľmi nároční na kvalitu služieb, množstvo potravín, úroveň daní, dopravnú infraštruktúru krajiny atď. Hladný obyvateľ vášho mesta, či už je to drevorubač alebo výrobca klobás, nebude pracovať podľa očakávaní. A ak je jeho pracovisko tiež veľmi vzdialené od tej istej klobásy alebo údiarne rýb, potom nešťastný pracovník takpovediac strávi v kancelárii veľmi málo času. Ak bol unavený z dlhej cesty, nedostatku jedla na zabezpečenie života v žalúdku, potom si počkajte na veselú rebelantskú spoločnosť priamo uprostred centra mesta.

Ste teda vládnucim panovníkom, ale jednoducho by ste nemali osobne stavať a vylepšovať domy príkladnej kultúry každodenného života. A preto to budú robiť lojálni poddaní a priamo vazali. Sú to tiež hrdinovia, ktorých treba počas hry ovládať a viesť po ceste pravdy a prosperity. Každý z nich má svoje vlastné jedinečné schopnosti, pomocou ktorých môžete urýchliť rozkvet ríše.

Hneď v prvej misii sú vám k dispozícii dve postavy, alebo lepšie povedané, jeden zlý chlapík s „glaive“ a pekné dievča v oceľovom brnení. Mladý a odvážny rytier Marcus vie, ako vybaviť vojská ďalšími pochodňami a zápalnými granátmi pre rýchlejšie zničenie alebo zajatie nepriateľských budov. Taktiež, keď sa hráte s týmto ušľachtilým bojovníkom a trochu „sycophantom“, náklady na prenájom vojenských jednotiek sa výrazne znižujú. Ak radi riadite ženy a ste veľmi pekní, potom tu je Alandra. Jej schopnosti sú úplne zamerané na tvorbu a reštaurovanie. Pasívnou zručnosťou je zvýšiť úroveň ťažby zdrojov. Aktívna je schopnosť uzdravovať svoje vlastné a spojenecké vojenské jednotky. Dajú sa však liečiť iba na centrálnom námestí vášho mesta, čo je trochu rozrušujúce.

Okrem týchto dvoch spolubojovníkov sa bude počet týchto užitočných tvorov zvyšovať takmer pri každej misii. V nasledujúcich misiách bude k dispozícii ženská bojovníčka Kestral, obchodník Elias a veľmi fádny typ menom Hakim al-something-there. O zvyšku hrdinov nebudem hovoriť - presvedčte sa sami.

Takže bojovník s trochu zbojníckym vzhľadom, ktorý zdedila po svojom nie veľmi slušnom otcovi, kráľovi podsvetia, a pod príslušným menom, sa ukázal ako veľmi užitočný spojenec. Zvyšuje sa úroveň príjmu z daní a to nemá vplyv na náladu a peňaženku vašich roľníkov. Môže tiež ťažiť zlato zo zničených nepriateľských budov (priamo ork z Warcraft 3). Ak ste si za svojho zástupcu vybrali dobre živeného obchodníka Eliasa, bude pre vás oveľa jednoduchšie „pasáka“, pretože pasívna zručnosť tejto postavy spôsobí pokles cien za nákup tovaru a zvýšenie zisku z predaja. . Aktívna zručnosť tohto súdruha je jednoducho nenahraditeľná, ak krajina trpí nedostatkom potravy. Napokon dokáže nakŕmiť všetkých hladných a siroty. Pokiaľ ide o Hakima, je to tam nenahraditeľný bojovník, veliteľ a staviteľ.Ceny za modernizáciu budov sú takmer polovičné. A to nie je jediné plus, pretože aktívna zručnosť nepochopiteľného Mongola alebo Araba vám umožňuje naverbovať najbližší nepriateľský oddiel do vašich statočných vojenských radov.

Základom vašej mocnej armády budú čaty lukostrelcov a šermiarov, ale stále existujú ďalšie doplnkové jednotky, ako sú špióni alebo najrôznejšie „trebuchety“. Pokiaľ bolo v predchádzajúcich častiach potrebné riadiť každú vojenskú jednotku osobitne, teraz je touto jednotkou zostava šiestich bojovníkov. Obliehacie zbrane a skauti sú stavaní po jednom. Zlodeji sú najatí vo vašom zámku za vzácne zlato. Ale zvyšok peších oddielov je možné zostaviť iba s takým nenahraditeľným zdrojom, ako je železo. Najskôr postavte budovy, kde sa vyrábajú luky a meče, a až po zhromaždení dostatočného množstva vražedných zbraní si môžete najať jednotky. Ich počet je prísne obmedzený a závisí od úrovne vašej vylepšenia hradu. Rovnaká situácia je aj s počtom roľníkov.

Pokiaľ ide o roľníkov, treba ich chrániť ako oko oko a chrániť ich pred všetkými možnými i nemožnými nešťastiami. Najmä vaša pracovná sila vyžaduje obrovskú pozornosť sama o sebe. Pracovníci by mali mať zabezpečené jedlo, pitie, oblečenie a nemali by žiť v hygienických podmienkach. Chceli by ste napríklad kúpiť párky alebo údené ryby vo veľmi neupravenom podniku, kde sa roje rojia nielen v roji, ale v celých eskadrách ťažkých strategických bombardérov? Nechcú to teda ani ťažko pracujúci, ktorí prakticky žijú v baniach a na miestach ťažby dreva. Z tohto pohŕdania čistotou a sanitáciou trpí výroba. Aby sa tomu zabránilo, existujú dva typy budov. Jeden na výrobu mydla a druhý na čistenie štetcov. Je vhodné ich stavať v pároch. Navyše na každom konci mesta v hodnote dvoch kusov.A aby nebolo pre pracovníkov zo všetkých budov ťažké dostať sa na vašu sanitárnu a epidemiologickú stanicu.

Pre úplnú existenciu osady je potrebné vybudovať všetko, čo je dostupné iba v ponuke. A sú tu všetky druhy píl, poľovnícke chaty, rybárske chatrče, bane na železnú rudu, lomy, farmy, kde rastie pšenica, ako aj farmy pre dobytok, kde môžete chovať rozkošné ovce a podobné štvornohé zvieratá. Z nej získate ďalšie zdroje pre dobrý život vašej osady a obchod s priateľskými susedmi. Na obchodovanie nepotrebujete nič okrem skladu, ktorý máte na samom začiatku každej misie, a spokojných susedných provincií. Samozrejme, nemôžete obchodovať s nepriateľmi. Ďalším problémom pri vytváraní vzájomne výhodných obchodných vzťahov je však jedna malá nuansa - primitívnosť ponuky diplomacie. Môžeme predpokladať, že vôbec neexistuje.Pretože v tejto zbytočnej úprave vidíš iba to, ako je s tebou naklonený ten či onen vládca susedného štátu. Je však nemožné niečo zmeniť. Neposkytujte úplatok za zlepšenie prístupu ani nevytvárajte vojenské spojenectvo. To znamená, že všetko závisí od počiatočnej predispozície susedov. Tu je taký nepríjemný okamih.

Napriek tomu váš hrdina môže dobre zdvihnúť úroveň mesta až do vysokých výšin. K tomu nepotrebujete vôbec nič, ale konkrétne - zvýšiť úroveň protagonistu, aby ste odomkli nové vylepšenia a získali prístup k novým budovám a príležitostiam. Najskôr ho panovník ustanoví za regenta určitej provincie. Potom musíte zvýšiť hodnotenie osídlenia rozvojom infraštruktúry a poskytnutím občanov všetkému, čo potrebujú. A až potom môžete dať svojmu zástupcovi ďalší titul - šerif, barón atď. V celom tomto zmätku je jedna nuance - titul je možné prideliť iba na centrálnom námestí rodnej dediny, a nie niekde za kopcom, kde hrdina dobýja nové územia budovaním kontrolných bodov. Len čo je limit rastu splnený a je možné prideliť ďalšiu hodnosť, začne kňučanie a veľký veliteľ,a tiež vám guvernér provincie začne 5-krát za minútu pripomínať, že je čas zvýšiť jeho plat za dlhoročnú oddanú a tvrdú službu. Hneď ako sa propagácia skončí, na námestí sa začína karneval, kde sa sedliaci naplno rozchádzajú a zoznamujú sa. Ale nemyslite si, že všetky neformálne väzby bezprostredne po karnevale plynulo prechádzajú do manželského procesu a v meste sa objaví nová prosperujúca rodina.všetky neformálne väzby bezprostredne po karnevale plynulo prechádzajú do svadobného procesu a v meste sa objavuje nová prosperujúca rodina.všetky neformálne väzby bezprostredne po karnevale plynulo prechádzajú do procesu manželstva a v meste sa objavuje nová prosperujúca rodina.

Teraz si povieme niečo o harmonograme. Všetky časti The Settlers, počnúc tými najstaršími, sa v skutočnosti vyznačovali túžbou po krásnej a čo najrealistickejšej grafike. V tomto ohľade šiesta časť eposu nesklamala. Všetko vyzerá dobre. Kvalitná kresba jednotiek poteší oko. Pechotného šermiara si nikdy nepomýlite s lukostrelcom alebo rybárskeho sedliaka s drevorubačom. Vtipné zajačiky skákajúce do trávy vyzerajú veľmi pekne a vtipne. Je tiež príjemné pozerať sa na všetky druhy zvierat, ako sú diviaky s veľkými tesákmi alebo jelene s rozvetveným parožím. Ale s vlkmi sa ukázalo, že to bol žart. Len si predstavte svorku vlkov, ktorá sa niekde skladá zo šiestich jedincov. Prezentovali ste sa?

Teraz si predstavte, že vlci hrajú s hrozivým revom preskočiť. Zaujímavé, že? V skutočnosti nie sú až také zábavné, iba textúra „vyčíňanie“.

Všetko tu znie. Pri stavbe budov sa ozýva šuchot dažďa, žalostné vytie, medvedí rev, praskanie padajúcich stromov a klepot kladív počas výstavby budov, hudba a hluk davu. To všetko je ale počuť iba pri maximálnom priblížení fotoaparátu, čo umožňuje vytvorenie pohodlného a jednoduchého ovládacieho systému.

A teraz zhrnutie. Celkovo hra dopadla výborne. Ale povedal by som, že hra sa ukázala byť konkrétna. A hoci vývojári hru umiestňujú ako RTS (real-time strategy), vôbec to tak nie je. Monotónna hrateľnosť, ktorá je mierne zriedená premyslenými doplnkovými úlohami, a primitívny bojový systém. To však nijako neopravuje celú uniformitu hry. Keď hráte, niekedy máte dojem, že chováte kurčatá, ktoré musíte v priebehu času kŕmiť, polievať a budovať ďalšie výbehy. Preto by som toto vytvorenie nazval ekonomickou stratégiou, nie v reálnom čase.