Recenzia slúchadiel Koss Porta Pro na základe našich vlastných skúseností

Koss Porta Pro je najobľúbenejší model slúchadiel na trhu od roku 1984. Počas tejto doby sa jej podarilo stať sa skutočnou zvukovou klasikou pre milovníkov hudby po celom svete. Na internete nájdete veľa protichodných recenzií týchto slúchadiel. V tejto recenzii sa pokúsim zvážiť klady a zápory ich použitia, ako aj komplexne zhodnotiť zvuk a kvalitu dizajnu slúchadiel.

Charakteristiky prevzaté z oficiálnej webovej stránky výrobcu sú nasledujúce:

• Akustický dizajn:
otvorené
  • Typ náušníkov:
nákladné listy
  • Mount:
oblúk klasický, oblúk okcipitálny
  • Rozsah frekvencie:
15 - 25 000 Hz
  • Odpor:
60 ohmov
  • Citlivosť:
103 dB / mW
  • TAKŽE JA:
<0,2%
  • Vlastnosti:
skladací dizajn
  • Dĺžka kábla:
1,2 m
  • Zástrčka:
3,5 mm
  • Adaptér:
o 6,3 mm
  • Hmotnosť:
62 g
Tieto slúchadlá boli zakúpené pred 2 rokmi za 30 dolárov. Voľba padla skôr na Porta Pro ako na lacnejšiu Sportu Pro kvôli jeho atraktívnemu dizajnu. Krásna kovová mašľa, kombinácia čiernej a modrej farby a dizajn starej školy upútali pozornosť a identifikovali kandidáta na kúpu. Meno popredného výrobcu na krabici iba dodáva väčšiu dôveru v správny výber. Začnem sadou slúchadiel. V krabici okrem samotných slúchadiel nájdete adaptér pre 6,3 mm jack a koženkové puzdro.

Chytrá skladacia konštrukcia slúchadiel umožňuje ich veľmi kompaktné zloženie na prepravu. Treba povedať, že vďaka pružnej kovovej mašličke a pántu reproduktorov slúchadlá pri nosení takmer dokonale zodpovedajú tvaru hlavy. Na prvý pohľad sa dizajn nezdá dostatočne spoľahlivý na každodenné aktívne použitie, avšak pri pohľade do budúcnosti poviem, že sa ukázal ako vynikajúci za 2 roky nosenia na rôznych miestach a v rôznych podmienkach. Penová guma zostala neporušená ako na samotných reproduktoroch, tak aj v mieste kontaktu s hlavou. Skladací mechanizmus funguje rovnako dobre ako pri zakúpení. Kvalita vyhotovenia a materiály sú vynikajúce, čo potvrdzuje vynikajúci stav slúchadiel po 2 rokoch aktívneho používania. Farba sa nikde neodlupovala aže slúchadlá sa používajú už dlhšiu dobu, pripomínajú iba malé škrabance na striebornom ráme reproduktorov.Jediným problémom, ktorému sa mi podarilo čeliť, bol problém s krehkosťou kábla. Kábel najskôr po opotrebovaní pri negatívnej teplote vytvrdol a potom po roku používania sa kontakt v blízkosti zdviháka začal oddeľovať. Výmena zdviháka nepomohla - musel som úplne vymeniť kábel. Výmena sa uskutočnila nezávisle. S počiatočnými schopnosťami spájkovania a rovnými rukami táto operácia nezaberie veľa času. Darca zvolil jednoduché slúchadlá od spoločnosti Gembird. Po transplantácii kábla sa zvuk subjektívne nezmenil. Po oprave slúchadlá fungujú správne aj rok.Teraz stojí za to povedať pár slov o pohodlí nosenia pri počúvaní hudby. Vďaka širokej škále skladacích slúchadiel do uší a pozícií reproduktorov vám slúchadlá tesne priliehajú k hlave bez toho, aby spôsobovali nepríjemné pocity. Penové vankúše chránia chrámy pred kontaktom s čelenkou, treba však poznamenať, že po hodine alebo dvoch počúvania hudby sa objaví určitá nepríjemnosť a začne byť cítiť tlak. Nepohodlie môžu pociťovať aj ľudia s dlhými vlasmi. Ak slúchadlá z hlavy opatrne nevyberiete, môžu sa medzi spánkami zachytiť vlasy. O zvuku slúchadiel sa už toho popísalo veľa. A existujú dve skupiny ľudí. Prvý - fanúšikovia zvuku Koss Porta Proa otvorení súperi, presvedčení, že Sennheiser a AKG majú jasnú výhodu. V tejto recenzii nebudem nikoho presviedčať, ale o svojich dojmoch vám poviem až po počúvaní hudby rôznych smerov a na rôznych prehrávačoch. Prvý hráč, v spojení s ktorým sa používal Porta Pro, bol jednoduchý Canyon CNR-MP4D1G. Pôvodne tlmený zvuk bol opravený nastavením predvoľby ekvalizéra „Rock“. Nemali by ste samozrejme čakať vynikajúce výsledky od rozpočtového hráča, napriek tomu sa dosiahol pomerne prijateľný zvuk. Pri počúvaní nebolo cítiť nepríjemné pocity, rocková hudba znela jasne, ale špinavo. Povestné nízke frekvencie sa samozrejme nemohli radovať.V kombinácii s Apple Ipod Classic 80 GB využijú slúchadlá naplno. Príjemne ma prekvapil jas zvuku a mohutné basy slúchadiel. Počúvanie skladieb skupiny Trance bolo veľkým potešením. Mimochodom, na tomto prehrávači som tiež nastavil nastavenie ekvalizéra na „Rock“, pretože to podľa mňa dodávalo slúchadlám chýbajúce vysoké frekvencie. Objemová rezerva sa ukázala byť veľmi veľká, nikdy som nepočúval hlasnejšie ako 60 percent. Posledný balík - Apple Ipod Touch 3g 8 GB a Koss Porta Pro produkuje tiež vysokú kvalitu zvuku, domnievam sa však, že mierne zaostáva za úrovňou popísanou vyššie.Je čas urobiť závery a rozhodnúť sa, ako sa slúchadlá prejavili počas dlhej prevádzky. Štýlové a kvalitné slúchadlá slúžia 2 roky takmer bezchybne a teraz ma svojim zvukom stále tešia. Koss Porta Pro nemôže znefunkčniť ani nosenie v chlade, ani mechanické namáhanie a preprava na rôznych pozíciách a miestach . 26 rokov prítomnosti tohto modelu na trhu nie je náhoda, ale vzor, ​​pretože také vynikajúce výrobky si zaslúžia pozornosť a uznanie milovníkov hudby po celom svete.