Recenzia na smartphone Samsung S5830i Galaxy Ace Onyx Black

Na konci roku 2011 výrobca Samsung predstavil spotrebiteľovi nový smartfón S5830i Galaxy Ace Onyx Black, ktorý si získal celosvetové uznanie a stal sa skutočným hitom na mobilnom trhu. S5830i je aktualizovaná verzia Galaxy Ace vydaná o rok skôr, ktorá tiež nebola o nič menej populárna.

Aký je zásadný rozdiel? Výrobca vybavil novú verziu iným procesorom a aktualizovaným video čipom. Okrem toho sa mierne vylepšilo menu, zmenila sa uzamknutá obrazovka, a to aj napriek tomu, že navonok zariadenia nemajú žiadne rozdiely.

Dizajn a vzhľad

Pred nami je stredne veľký „blok“ s plastovým telom. Tyčinka vyzerá ako iPhone, len o niečo hrubšia. Dizajn zariadenia je dosť ergonomický a všestranný. Rovnako pohodlné je to pre mužskú aj ženskú dlaň.

Telo smartphonu je celé vyrobené z hladkého plastu a zadný panel z vlnitého soft-touch materiálu.

Pod obrazovkou Galaxy Ace je jediné mechanické tlačidlo na prednom paneli a slúži na návrat na hlavnú obrazovku. Predný panel smartfónu má okrem mechanického tlačidla aj dvojicu dotykových kláves („menu“ a „späť“). Majú veľké rozmery, takže sa ľahko používajú. Prvky snímača S5830i sú podsvietené.

Predný panel zariadenia je mierne zapustený oproti bočným okrajom puzdra, čo tvorí akúsi stranu, ktorá chráni telefón, ak ho položíte obrazovkou smerom dole.

Na ľavej strane je spárované tlačidlo ovládania hlasitosti. Napriek tomu, že nie je veľký, je vhodné ho používať, pretože je mierne stlačený. Na pravej strane je tlačidlo napájania pre smartphone a slot pre pamäťovú kartu microSD, ktorý zatvára a bezpečne fixuje plastovú chlopňu. Horná časť poskytuje konektor pre slúchadlá so štandardným 3,5 mm vstupom a nabíjačku microUSB. Ak chcete pripojiť sieťovú nabíjačku alebo kábel USB, jednoducho zasuňte plastovú zástrčku, čo je určite výhoda z hľadiska pohodlia uskutočnenia zásuvky. V spodnej časti smartfónu je mikrofón a slot na odnímanie zadného krytu. Zadný kryt zariadenia Galaxy Ace Onyx Black zapadá na svoje miesto tesne a nevydáva vrzanie, pretože je pevne zafixovaný spojovacími prvkami.

Všeobecne si montáž smartfónu zaslúži vysokú známku, pretože telo nemá žiadnu vôľu a nevydáva cudzie zvukové „efekty“. Čo sa týka dizajnu, aj keď nevyniká na pozadí mnohých zariadení tejto triedy, je klasicky jednoduchý.

Displej

Galaxy Ace Onyx Black má kapacitný displej s vynikajúcou reprodukciou farieb a dvojbodovým multidotykom. Ak hovoríme o technických vlastnostiach obrazovky, potom ju možno označiť za priemernú, pretože pred dvoma rokmi bola považovaná za novú a špičkovú technológiu a momentálne nikoho neprekvapí. Zároveň sa jedná o farebné podanie displeja bez nadmerného jasu vo farbách, ako je to povedzme na obrazovkách SAMOLED. Obrazovka „vybledne“ na slnku, nepomáha ani maximálny jas. Mimochodom, v smartfóne nie je žiadny svetelný senzor, takže nemôže meniť úrovne podsvietenia v závislosti od intenzity svetla. Počas rozhovoru na telefóne sa obrazovka vypne, pretože je za to zodpovedný zabudovaný senzor priblíženia.

Je potrebné dodať, že pozorovacie uhly v smartfóne sú dobré a ani pri silnom vychýlení obrazovky nijako výrazne neskresľujú jas a obraz.

Ak hovoríme o kvalite a pevnosti ochranného skla, bude lepšie, keď sa okamžite postaráte o ochrannú fóliu a spoľahlivé puzdro.

Užívateľské rozhranie a ponuky

Galaxy Ace má vlastné užívateľské rozhranie, takzvaný shell Samsung TouchWiz 3.0. Zamknutá obrazovka smartfónu zobrazuje dátum, čas a informácie o udalostiach, ktoré používateľ zmeškal (napríklad zmeškané prichádzajúce správy alebo SMS správy). Potiahnutím skratky na obrazovke môžete prejsť priamo do histórie zmeškaných správ alebo hovorov. Po odomknutí obrazovky posunutím priesvitnej vrstvy na ľubovoľnú stranu vidíme stavový riadok. Nachádza sa nad hlavnou obrazovkou zariadenia a je navrhnutý tak, aby poskytoval včasné upozornenie na rôzne akcie pomocou prehľadných ikon. Rozbaľovacia ponuka pozostáva z riadku so symbolmi a je určená na ovládanie bezdrôtového modulu, zvuku, navigátora GPS a automatického otáčania obrazovky. Celý zvyšok zobrazovacieho priestoru je vyhradený pre niektoré pomocné prvky a widgety.V dolnej časti obrazovky sa nachádza riadok rýchleho spustenia s ikonami pre vstup do telefónneho zoznamu, správ, zoznamu hovorov a ponuky. Mimochodom, na rozdiel od widgetov a aplikácií, ktoré je možné ľubovoľne meniť alebo pridávať, sú ikony v dolnom riadku obrazovky statické.

Ak chcete na hlavnú obrazovku telefónu Samsung S5830i pridať nové prvky, stačí na pár sekúnd podržať prst na displeji, potom sa zobrazí pomocné menu. Ak vám štandardné widgety nestačia, môžete použiť Samsung Apps, ktoré spestria a rozšíria funkčnosť vášho smartfónu.

Treba spomenúť ďalšiu výhodu displeja v Samsung Galaxy Ace. Ako obrázok na pozadí môže používateľ použiť nielen statické obrázky, ale aj animované obrázky. Pre milovníkov minimalistického dizajnu je určená funkcia rýchleho odstránenia ikon z pracovnej plochy. Ak to chcete urobiť, stačí vybratú nepotrebnú položku pretiahnuť do virtuálneho košíka, ktorý sa zobrazí v dolnej časti obrazovky.

Menu v Samsung S5830i je prezentované vo forme matice 4x4 a pozostáva z 32 ikon. Posúvanie je cyklické a vykonáva sa pohybom prsta v ľubovoľnom smere. Používateľ nemá právo na vytváranie vlastných priečinkov v hlavnej ponuke, je však možné ich štruktúrovať presunutím a výmenou.

Smartfón má akcelerometer, ktorý umožňuje meniť polohu obrazu na obrazovke z horizontálnej na vertikálnu a naopak. Je však potrebné poznamenať, že ponuky a pracovné plochy sa nebudú zobrazovať v horizontálnej orientácii.

Telefonická služba

Na vytočenie telefónneho čísla v telefóne Galaxy Ace sa navrhuje použiť pomerne veľké tlačidlá, na ktorých sa okrem čísel používajú iba latinské písmená. To znamená, že z režimu vytáčania nie je možné automaticky vyhľadávať mená zadané v telefónnom zozname v azbuke. Smartfón si však dokáže zapamätať a analyzovať poradie zadaných číslic a vydá telefónne číslo, ktoré sa k nim zhoduje.

Zoznam prichádzajúcich a odchádzajúcich čísel zobrazuje nielen históriu hovorov, ale aj čísla, na ktoré ste poslali správy. Všetky tieto údaje sú uvedené v dlhom zozname a sú rozdelené podľa dní. Obrázok priradený ku kontaktu sa zobrazí naľavo od čísla a mena. Z rovnakého zoznamu hovorov môžete vytvoriť nový kontakt alebo pridať informácie k existujúcemu kontaktu tak, že prejdete do ďalšej ponuky.

Samsung S5830i Galaxy Ace Onyx Black má funkciu „čiernej listiny“, ktorá používateľovi ušetrí hovory z nechcených čísel.

Telefónny zoznam smartfónu nie je obmedzený na určitý počet pamäťových buniek, čo môže byť mimoriadne užitočné. Zoznam kontaktov je tiež doplnený kinetickým posúvaním a panelom rýchleho vyhľadávania. Dotykom na prst môžete zvoliť písmeno, ktorým sa začína meno požadovaného účastníka. Mimochodom, pri pohľade na informácie o kontakte môžete vidieť nielen základné všeobecné údaje, ale aj ďalšie informácie vrátane histórie správ a hovorov či korešpondencie na sociálnych sieťach. Po kliknutí na obrázok priradený predplatiteľovi sa otvorí ďalší panel, ktorý vám umožní rýchlo mu zavolať, poslať SMS alebo e-mail.

Vytvorenie nového kontaktu automaticky poskytuje mnoho polí na jeho identifikáciu a uloženie podrobných informácií. Prvým krokom je výber typu pamäte pre ukladanie (smartphone alebo SIM karta). Pokiaľ ide o informácie o samotnom kontakte, používateľ má možnosť určiť priezvisko, meno, priezvisko; predpona rodiny, prípona mena; fonetické priezvisko, meno a priezvisko; mobilné, domáce, pracovné a všetky typy faxov; e-mailové a chatové adresy; vyzváňací tón; poštové adresy; Organizácia; údaje navyše.

Textové správy a e-mail

Prichádzajúce SMS správy sa odosielajú do jedného všeobecného zoznamu, otvorením ktorého si môžete prezrieť celý dialóg s účastníkom. Do novej správy môže používateľ pridať nielen svoj vlastný napísaný text, ale aj text extrahovaný z aplikácií (kalendár, úlohy atď.). Okrem toho môžete vytvárať správy MMS pomocou údajov z pamäte smartphonu. V takom prípade môže byť prílohou buď text s obrázkom, alebo video alebo fotografia z fotoaparátu.

Samsung Galaxy Ace ponúka používateľovi dve virtuálne klávesnice pre zadávanie textovej správy. Prvým je štandardné rozloženie, ktoré je možné sledovať na všetkých zariadeniach tohto výrobcu. Druhú poskytuje aplikácia Swype a na prvý pohľad vyzerá takmer rovnako ako bežná klávesnica. Rozdiel spočíva v pohodlnejšom tvare tlačidiel, ako aj v možnosti zadávať text nielen dotykom na konkrétne tlačidlo, ale aj kreslením jednoduchých čiar z jedného písmena na druhé. Táto možnosť klávesnice zvýši rýchlosť písania počas korešpondencie.

Prístroj si okrem iného dokáže zapamätať zadané nové slová. V prípadoch, keď je možné niekoľko výkladov použitých klávesov, poskytne smartphone zoznam dostupných slov. Môžete zapnúť zvuk a zadávať interpunkčné znamienka. Prejdite prstom doľava od klávesnice a zmeňte jazyk zadávania textu. Pokiaľ ide o zvukový signál, ktorý upozorňuje používateľa na novú prichádzajúcu správu, je možné ho zvoliť iba zo zoznamu dostupných. Nemôžete si kvôli tomu nainštalovať svoj vlastný vyzváňací tón, ale operačný systém Android má rozsiahle možnosti a toto obmedzenie je pre neho prekonateľné.

Mediálne možnosti

Na prezeranie fotografií, obrázkov a videosúborov poskytuje Samsung Galaxy Ace animovanú galériu, kde je všetok obsah rozdelený do priečinkov a uložený vo vnútornej pamäti telefónu alebo na pamäťovej karte. Okrem toho, že súbory je možné prenášať ktoroukoľvek z dostupných metód (Bluetooth, MMS, e-mail), je možné ich tiež nahrať na sociálne siete. Galéria má zabudovaný editor fotografií, ktorý umožňuje obrázky orezávať a vykonávať v nich určité zmeny.

Dizajn hlavného okna prehrávača médií sa v smartfóne Samsung S5830i prakticky nelíši od štandardného prevedenia prehrávača všetkých zariadení založených na systéme Android. Pre jednoduchšie použitie sú v navigačnom okne prehrávača štyri karty: umelci, albumy, všetky skladby, zoznamy skladieb.

Počas prehrávania súborov sa v spodnej časti obrazovky zobrazujú základné informácie o aktuálnej stope a po kliknutí na tieto údaje sa otvorí okno, v ktorom je niekoľko virtuálnych klávesov pre nastavenie typu prehrávania (premiešanie stôp alebo ich opakovanie) a miesto pre obal.

Zvukové možnosti smartfónu sa rozširujú vďaka zabudovanému FM prijímaču.

Fotoaparát zabudovaný do telefónu Samsung Galaxy Ace má rozlíšenie 5 megapixelov a je vybavený LED bleskom a automatickým zaostrovaním. Pokiaľ hovoríme o kvalite získaných obrázkov, nelíšia sa od fotografií nasnímaných iným zariadením rovnakým fotoaparátom. Čistota snímok pri jasnom dennom svetle je slušná, farebné podanie nie je skreslené. Ak fotografujete v zlom umelom svetle, potom sa ozývajú „zvuky“. Medzi hlavné nastavenia fotoaparátu patrí výber scény (portrét, krajina, noc, text atď.) A typ snímania (panoráma, séria snímok atď.).

Kvalita nasnímaného videa zanecháva priemerný dojem, pretože jeho maximálne rozlíšenie je 320 x 240 pixelov (QVGA). Z tohto hľadiska nie sú videá pri zobrazení na obrazovkách s väčšou uhlopriečkou dostatočne jasné.

Z ďalších multimediálnych funkcií inteligentného telefónu je potrebné poznamenať, že obsahuje utilitu AllShare, ktorá umožňuje zariadeniu vzdialene v rámci prístupu WLAN používať mediálne súbory uložené v počítači. Rovnakým spôsobom tento program umožňuje organizovať prácu s informáciami uloženými v pamäti smartfónu a sprístupniť ich ďalším zariadeniam v rámci domácej siete Wi-Fi.

Na prezeranie dokumentov v telefóne Samsung S5830i je nainštalovaný softvérový balík ThinkFreeOffice, ktorý otvorí súbory rôznych formátov a typov a poskytne príležitosť na ich nahranie do online zdrojov.

Batéria

Možno z hľadiska výkonu alebo niektorých parametrov je smartphone S5830i Galaxy Ace horší ako najnovšie inovácie na trhu s mobilnými zariadeniami, ale z hľadiska výdrže batérie je na tom najlepšie. Aj keď je bezdrôtový prístup na internet pravidelne používaný, je aktívny režim 3G a hudba sa hrá hodinu denne, batéria vydrží dva dni. To je možné vďaka energeticky efektívnemu softvéru a displeju zariadenia nenáročnému na energiu.

Ak zhrnieme recenziu, môžeme konštatovať, že smartphone Samsung S5830i Galaxy Ace robí dobrý dojem, berúc do úvahy cenovú kvalitu a výkonovú ergonómiu.