Recenzia Nokia E6: jedinečný smartphone s OS Symbian Anna

Novinka je úplne jedinečná, na rozdiel od celej rady zariadení, ktoré sú si zvnútra takmer rovné, si štýlový dizajn puzdra urobil meno tiež; Nokia C7. Jediným rozdielom je rozlíšenie obrazovky, je vyrobené v štandarde VGA, pretože obrazovky 16: 9 nie sú pre tento prípad vhodné. Všetko ostatné je prakticky kopírované z dotykových modelov, s výnimkou obmedzení spojených s neštandardnými proporciami obrazovky.

Bude také hybridné zariadenie úspešné? Pretože pomerne nedávno iné spoločnosti predstavili svoje nové podobné smartphony, možno tvrdiť, že výrobcovia v týchto zariadeniach vidia pomerne veľký potenciál. Sám však môžem povedať, že éra takýchto modelov pominula. Plne dotykové obrazovky sú pohodlnejšie, Nokia E7 je pre mňa oveľa pohodlnejšia a práve tento QWERTY dizajn (vysúvacia klávesnica a veľká dotyková obrazovka) je úspešný pre nové modely, ktoré sa zatiaľ neobjavili. Malá obrazovka Nokie E6 je dosť nepohodlná na hranie hier, sledovanie filmov, používanie prehliadača a podobne. Zo všetkých týchto dôvodov môžem tvrdiť, že Blackberry 9900 zlyhá v predaji,pretože potreba mobilného telefónu s veľmi malou obrazovkou pri vysokých nákladoch u nikoho nevzniká. Nokia E6 má o niečo lepšiu pozíciu, najmä kvôli niekoľkonásobne nižšej cene.

Pre milovníkov tohto tvarového faktora je Nokia E6 dobrou ponukou, pretože sa prvýkrát od začiatku výroby E71 zvýšilo rozlíšenie obrazovky pre všetkých, aktualizoval sa operačný systém a hardvérová platforma, navigácia zo štandardnej QWERTY klávesnice pribudla aj navigácia z modernej dotykovej obrazovky. Pre Eseries je model vždy rovnako tenký a panely sú vyrobené z nehrdzavejúcej ocele. Nokia E6 je slávne zariadenie, ktoré nemá žiadnych dôstojných konkurentov, ale nezíska také úspechy ako E71 a E72, pretože väčšina si za rovnakú sumu vyberie plne dotykový smartphone, napríklad N8.

Ergonómia, dizajn

Nokia E6 je pokračovaním modelov E71 a E72, populárnej Nokie s plnohodnotnou monoblokovou klávesnicou. Výrobcovia ani v novom prístroji nezmenili dizajn a rozmery, ktoré sa už stali klasikou. E6 je takmer vo všetkých externých parametroch identická s E72. Dizajn je trochu obnovený, je zdržanlivý v štýle slávnej C7, zadný panel a obruby sú veľmi podobné.

Zariadenie vyzerá celkom štýlovo, výrobca ho ponúka v striebornom, bielom, čiernom prevedení. Fotografie v bielej verzii pravdepodobne prilákajú väčšinu zákazníkov, u žien sú tieto modely častejšie biele. Na bielej navyše nie sú odtlačky prstov také nápadné.

Veľkou výhodou je, že model je vyrobený z kovu. Zadný panel je vyrobený z nehrdzavejúcej ocele, obruba je tiež oceľová, v E6 nie je prakticky žiadny plast a je úplne matný, preto sú na ňom absolútne neviditeľné odtlačky prstov.

Porovnanie s Nokiou E7 a inými modelmi

Na konci je niekoľko prvkov: je tu vypínač, hlasové ovládanie / diktafón, dvojité tlačidlo ovládania hlasitosti. K dispozícii je tiež konektor micro-USB, ktorý je zakrytý malou chlopňou, slot pre pamäťovú kartu umiestnený na hornom konci zariadenia, 3,5 mm rozhranie pre náhlavnú súpravu a (2 mm) konektor pre dobíjanie v spodnej časti. Na pravej strane, rovnako ako všetky modely s dotykovou obrazovkou Nokia, sa nachádza blokovací posúvač. Je veľmi pohodlne umiestnený, pretože palec je na ňom len položený. Odomykanie pre ľavákov však nebude také pohodlné.

Na zadnej strane sa nachádza 8 MP fotoaparát bez automatického zaostrovania. V blízkosti fotoaparátu je umiestnený duálny LED blesk, ktorý je možné použiť aj ako baterku, musíte na niekoľko sekúnd držať blokovací posúvač. Veko na zadnom paneli je pripevnené s minimálnou vôľou, pretože tento dizajn poskytuje iba jednu západku. Model je napájaný z batérie s celkovou kapacitou 1 500 mAh, čo je dosť na niekoľko dní autonómnych robotov.

Obrazovka

Obrazovka je najväčšou vlastnosťou tohto modelu. Prvýkrát sa použije riešenie so štandardom VGA, ktoré má rozlíšenie 640 x 480 pixelov, ide tiež o dotykovú obrazovku. Pre operačný systém Symbian OS je toto rozlíšenie špeciálne, pretože s kompatibilitou programu existuje veľa problémov, ale kvalita obrazu je veľmi vysoká. Keďže uhlopriečka je iba 2,46 palca, takže hustota bodov je maximálna, môže Nokia E6 konkurovať iPhone 4, čo sa týka jasnosti obrazu, majú takmer rovnaké dpi. TFT obrazovka, aj keď pozorovacie uhly nie sú také veľké ako v AMOLED, avšak pri naklonení nie sú farby silne prevrátené, čo je plus.

Pri použití v exteriéri nebudete mať žiadne problémy, na obrazovke je všetko dobre viditeľné, výrobca nezabudol na rozdiel od svojich lacnejších modelov, ako je E5, namontovať zrkadlovú podšívku. Gorilla Glass je zodpovedná za ochranu obrazovky. K dispozícii je multitouch - všetko, tak ako v iných smartfónoch s dotykovou obrazovkou Symbian ^ 3. Ako som však už uviedol, skúsenosti so senzorom Nokie E6 sú zmiešané. Na jednej strane je prítomnosť dotykového ovládania výhodou, ale na druhej strane je jeho hodnota nízka, pretože veľkosť obrazovky je pomerne malá.

Klávesnica

Klávesnica QWERTY v Nokii E6 je rovnaká ako v E72. V modeli je veľká medzera, takže bodka a čiarka sa vrátili do hlavného registra. Rozloženie E6 je takmer ideálne pre monobloky QWERTY.

Russifikácia je rovnaká ako v E71: 4 písmená azbuky (rovnaké, E, X, b) umiestnené v hornom registri. U mnohých klávesníc je pohodlie pri lokalizácii oveľa horšie, takže Nokia je príkladom ich dedenia. Veľké písmená je tiež možné zadávať nielen po prepnutí, ale aj dlhým stlačením príslušného klávesu. Alternatívne znaky sú v inej farbe, takže symboly na klávesnici sa nezlučujú.

Navigačná jednotka je tradičná pre všetky servery Eseries. K dispozícii sú ďalšie tlačidlá na volanie štandardných funkcií (správa, menu, kontakty, kalendár), tiež ich možno preprogramovať tak, aby vyvolali akúkoľvek akciu, a to na bežné stlačenie aj na dlhé stlačenie. Celkom - 6 programovateľných akcií. Prítomný indikátor zmeškaných udalostí.

Rozhranie a Symbian Anna

Nokia E6 bola historicky prvým cenovo dostupným zariadením s najnovším OS Symbian Anna. Ďalšou bola X7, ktorá sa tiež začala predávať. Aktualizovaný OS pre E7, C7, N8 bude v predaji v júli. Novú aktualizáciu pre zakúpené zariadenia bude možné stiahnuť najskôr v auguste.

V novej verzii OS boli svedomite vylepšené existujúce funkcie, odstránených množstvo chýb a vyzerá to tiež sviežo a atraktívne vďaka prekresleniu ikon. Nový OS Symbian Anna získal oproti predchádzajúcemu vydaniu Symbian ^ 3 asi 50 vylepšení. Vďaka veľkým inováciám môžete poukázať na klávesnicu QWERTY v štýle portrétu, aktualizácie prehľadávača, čerstvé návrhy ikon, vylepšenia e-mailových klientov a úplnú aktualizáciu máp Ovi.

V tejto recenzii Nokie E6 nebudeme hovoriť o virtuálnej klávesnici QWERTY, pretože absentuje. Rýchlosť načítania stránky v aktualizovanom prehliadači rýchlo vzrástla, podporuje sa formát HTML5, rozhranie sa stalo prehľadnejším a pohodlnejším. Pribudla možnosť používať niekoľko ďalších okien a tiež pohodlný panel s adresou. Aj keď zmeny nie sú veľké, sú vítané. Opäť existujú nedostatky s mierkou textu na šírku obrazovky. Výrobca však aj tak urobil významný krok vpred. Ako vždy je znova vytvorený všetok obsah vo formáte Flash.

Modul GPS je štandardne súčasťou doplnku Ovi Mapy. S hlavnými aktualizáciami existuje aj ďalšia možnosť zo samotného zariadenia sťahovať mapy pre ktorékoľvek mesto cez Wi - Fi. Doplnili sme informácie o pohybe verejnej dopravy, navrstvení značiek metra na mapu a pohybe trolejbusov, električiek atď. Doplnili sme priamu integráciu so sociálnymi sieťami a vylepšili vyhľadávanie.

Všetky ostatné funkcie zostávajú nezmenené. K dispozícii je bezplatná hlasová navigácia pre chodcov, režimy automobilov a moderné mapy, ktoré sú uložené na pamäťovej karte alebo v pamäti telefónu. Pre chodcov sú pri navigácii v režime Chôdza k dispozícii pohodlné hlasové pokyny a zaujímavé vizuálne ovládanie krok za krokom (napríklad ide o stopy), smer pohybu môžete nastaviť aj pomocou elektronického kompasu, ktorý je tiež zabudovaný- v. Presnosť máp je jednoducho úžasná, pretože prezentované sú nielen zvýraznené pešie alebo diaľnice, ale aj cesty v parkoch alebo na námestiach.

Jedinou nevýhodou navigačnej mapy Ukrajiny a Ruska je chýbajúce číslovanie domov. Vzhľadom na to, že mapy a navigácia sú zadarmo, nie sú k dispozícii žiadne sťažnosti. Korková služba funguje vo viac ako 22 krajinách sveta, Ukrajina je naďalej na rade.

Vývojári tiež aktualizovali poštového klienta, vďaka čomu je jeho použitie jednoduchšie. Pridaná úplná integrácia s kalendárom - môžete prijímať žiadosti o schôdzku atď. Pridaná tiež kompatibilita z Outlooku. Pridaný bezpečnostný softvér podnikovej triedy s hardvérovým šifrovaním, ako aj program na rýchlu korešpondenciu s priateľmi alebo rodinou - Microsoft Communicator Mobile.

Tradične ide o kancelársky program v Nokii E6 - je tu QuickOffice, v ktorej môžete ľahko upravovať dokumenty, je nainštalovaná plná verzia, za ktorú si nemusíte priplatiť. Dostupné zobrazenie programu Excel - tabuľky a Adobe ppt a mnoho ďalších formátov. Úplne dostatočná sada kancelárskych programov pre pohodlnú prácu s dokumentmi.

Všeobecne je rozhranie podobné rovnakému Symbian ^ 3, pretože vždy existuje niekoľko desktopov, počet a veľkosť widgetov sú pevné. Malý počet súčasne otvorených widgetov a ich malá veľkosť je významnou nevýhodou. Je to veľmi viditeľné pri práci s widgetom pre sociálne siete, je na ňom umiestnená iba jedna správa. Widgety podľa vášho výberu budú online (automaticky aktualizované) alebo offline, ak nepotrebujete neustálu aktualizáciu informácií.

V hlavnom menu sa zmenili iba ikony, sú prekreslené, vyzerajú sviežejšie a o niečo lepšie. Ako obvykle môžete pomocou ponuky meniť veľkosť písma, vytvárať priečinky, meniť poradie položiek a dostupné odinštalovanie programov, a nie nudného správcu doplnkov. Všeobecne je úroveň prispôsobenia dosť vysoká.

Aktívne poznámky. Pred aktualizáciou boli poznámky iba jednoduchými textovými dokumentmi a bolo ich možné iba tlačiť a odoslať. Teraz je k dispozícii ďalšia možnosť okrem textu vložiť aj akékoľvek multimediálne objekty - video, zvukové súbory, obrázky, karty kontaktov a ďalšie súbory, súbory typ - XHTML. Takto doplnenú poznámku je možné otvoriť pomocou internetového prehliadača, ako aj odoslať SMS, bude sa však odosielať iba textová správa. K poznámke je možné priradiť kontakt alebo skupinu kontaktov. Potom sa v ponuke doplnkových nastavení zobrazí položka, ktorá vás požiada o zobrazenie poznámky, keď dôjde k požadovanému hovoru.

Pokiaľ ide o ďalšie softvérové ​​doplnky, nechýba Adobe PDF, klient pre YouTube, archivátor ZIP, slovník, editor videa a fotografií, pohodlné vyhľadávanie na internete.

Nie je k dispozícii veľa doplnkov na stiahnutie z obchodu Ovi Store, v porovnaní s inými smartphonmi Symbian je to preddefinované neštandardným rozlíšením obrazovky. Angry Birds nefunguje, Opera Mini a mnoho ďalších užitočných programov. To je veľká nevýhoda VGA obrazovky, aj keď je vynikajúca v obrazovej kvalite, ale množstvo problémov s doplnkami za to nestojí.

Multimediálne možnosti Nokie E6 sú na najvyššej úrovni, takmer všetko je rovnaké ako v modeloch C7, C6-01 a ďalších smartfónoch Symbian ^ 3 podobnej konfigurácie. Zvuk je kvalitný, bez akýchkoľvek sťažností sa rozhranie hráča zhoduje so všetkými ostatnými modelmi, pozri sa na screenshoty nižšie. Nevýhodou, rovnako ako v iných smartfónoch Symbian ^ 3, je neupravený ekvalizér. K dispozícii je program Shazam na identifikáciu stôp a nechýba ani zabudované FM rádio, ktoré veľmi poteší milovníkov novej hudby alebo noviniek.

fotoaparát

S výnimkou N8 chýba ostatným smartfónom Nokia Symbian ^ 3 automatické zaostrovanie vo fotoaparátoch a výnimkou nie je ani E6. Moduly sú vyrobené pomocou novej technológie EDOF, ktorá umožňovala objektom, ktoré sú umiestnené viac ako pol metra od fotoaparátu, byť zaostrené a v dobrej ostrosti, zatiaľ čo tie, ktoré sú umiestnené bližšie, nie je možné fotografovať normálne. Inými slovami, makrofotografia je takmer nemožná a snímanie textu je do istej miery komplikované. Ako fotoaparát je Nokia E6 nižšia ako staršia E72, čo je veľmi sklamaním. Veľkou výhodou je prítomnosť dvojitého svetelno-diódového blesku vedľa fotoaparátu, ktorý je celkom efektívny zo vzdialenosti až dvoch metrov.

Okolnosti s kamerou bohužiaľ nie sú veľmi dobré, z videa je však našťastie všetko naopak. Rovnako ako N8, aj tento model sníma HD klipy s rozlíšením 1280x720 pixelov a snímkovou frekvenciou 24 fps. Klipy sú vysokej kvality, čo je dostatočné na kontrolu videa v počítači, pretože to kvalita úplne umožňuje. Aj keď v E6 nie je druhý mikrofón, aj keď je neprítomný, zvuk záznamu je dostatočne vysoký, nahrávky hudobných koncertov alebo iných hlasných udalostí sa nezmenia na dráždivé škrípanie a šum.

Príklady fotografií zhotovených týmto modelom:

Pracovný čas

Zariadenie je vybavené štandardnou batériou, tradičnou pre všetky modely Eseries BP-4L, ktorá má kapacitu 1 500 mAh, výrobca uviedol, že pri hovoroch v sieti GSM vydrží toto zariadenie 14 hodín, a ak počkáte 30 dni sú ukazovatele o niečo vyššie ako pre E72. Pri testovaní nie je runtime až taký úžasný a dôvod nie je vôbec v dotykovej obrazovke s vysokou separáciou, ale vo výkonnejšom procesore. V skutočnosti bude model s aktívnym používaním trvať asi dva dni (GPS navigácia, počúvanie akejkoľvek hudby so slúchadlami, sťahovanie cez Wi-Fi a ďalšie štandardné akcie). Nie najlepšie výsledky v porovnaní s modelmi E72 a E5, ale dobré v porovnaní so smartphonmi so systémom Android.

Komunikácia, pamäť

K dispozícii je modul Wi-Fi a do štandardov bag bola pridaná aj vysokorýchlostná 802.11 n. Je nainštalovaný Sprievodca WLAN, jedná sa o ľahko použiteľného sprievodcu nastavením pripojenia. Keď sa nájde sieť, ponúka sa len veľmi málo možností: definujte predvolený prístupový bod, vytvorte pripojenie, existuje aj sieťové filtrovanie. Dostupné štandardné bezpečnostné protokoly - WPA, WPA 2, WEP. Tiež v nastaveniach môžete určiť čas, kedy sa majú vyhľadať možné siete WLAN.

K dispozícii je USB štandard verzie 2.0 s podporou Full Speed ​​(presnejšie, prenosová rýchlosť dosahuje 4 Mb / s), takže smartphone je pre túto možnosť rovnaký ako iné zariadenia Symbian, napríklad N8. Keď je zariadenie pripojené k počítaču, spustí sa veľkokapacitný ukladací priestor, môžete si vybrať, ktoré zariadenie chcete používať - ​​prehrávač médií, PC Suite, tlač obrázkov, disková jednotka. Pamäťová karta aj vstavaná pamäť typu flash do 18 GB sa zobrazujú ako disková jednotka. K dispozícii je nová funkcia USB na cestách, alebo skôr môžete pripojiť bežnú jednotku USB flash. Táto možnosť je celkom pohodlná a od iných výrobcov k nej nemá obdoby. Môžete tiež pripojiť nielen USB flash disk, ale aj pevné disky, existuje však určité obmedzenie týkajúce sa súborového systému, potrebujete formát FAT 32, v budúcom firmvéri však bude pridaná podpora NTFS.

Nainštalovaná nová verzia Bluetooth štandardu 3.0 plus podpora EDR, ktorá podporuje všetky moderné profily. Rýchlosť vysielania a prijímania dát môže byť dosť vysoká za predpokladu, že prijímacie zariadenie musí mať rovnakú verziu Bluetooth. Podobných telefónov je v predaji už viac ako dosť. Na rozdiel od N8 tento model nemá HDMI a Dolby Mobile v5.1, takže možnosti videa v E6 sú skromnejšie. Môže byť však pripojený k televízoru, ale iba prostredníctvom bežného televízneho výstupu. Nokia E6 inštaluje väčšinu moderných video kódov, avšak e - ac3 chýba, takže niektoré filmy je možné nanovo vytvoriť bez zvuku, čo je značná nevýhoda. Týmto kodekom sú zatiaľ obdarené iba moderné vlajkové lode ako N8 a E7.

Model má v porovnaní s E72 pomerne vysoký výkon, pretože je vybavený novým procesorom s grafickým akcelerátorom. Pamäť vyhradená na spustenie doplnku (veľkosť haldy) a veľkosť spustiteľnej aplikácie Java, takzvaná veľkosť Jar, sú neobmedzené, takže môžete spustiť ľubovoľné programy, ktoré sa vám páčia. Na ukladanie dát je vstavaných 250 MB a 8 GB úložného poľa, ktoré stačia na uloženie veľkého množstva dát. To nie je zlé pre zariadenie obchodnej triedy, ktoré je dosť lacné.

Výsledok

Nokia E6 je skvelá náhrada za E72, majitelia E72 môžu bezpečne upgradovať na novú verziu E6. Rozkošná klávesnica QWERTY a tenké kovové telo sú zo starej E72. Výrobca tiež pridal pre smartfóny Symbian dotykovú obrazovku s doteraz najvyšším rozlíšením. Používatelia už dlho očakávali samotné zvýšenie rozlíšenia, QVGA je zastarané, preto bola nutná moderná náhrada. S novým displejom v Nokii E6 je čistota obrazu vynikajúca, hustota pixelov je veľmi nízka, preto sú ikony a písma plynulé, navyše sa na obrazovku zmestí oveľa viac textu, aj keď o niečo menšieho.

Poznámka: „7 znakov toho, že váš telefón je odpočúvaný“

Nakupujte na F.ua!