Recenzia hry Mage Knight: Apocalypse.

Pred nami je „akcia“ na hranie rolí založená na sérii stolových hier od WizKids Games. Táto práca bohužiaľ po prototype nezdedila nič dobré, až na prvé dve slová v názve.

Hovorme však o všetkom v poriadku. Hneď na začiatku hry sa navrhuje rozhodnúť o hlavnej postave. Je ich päť: „lady-upír“ - špecialistka na nekromanciu, „dragon-mág“ - potomok človeka a draka, škriatok paladin, lovec amazoniek a trpaslík so zbraňou. Upozorňujeme, že výber postavy je jedným z najdôležitejších momentov hry, pretože každý z nich má individuálny súbor schopností, môžete zmeniť iba farbu tváre a vlasov. Postava sa stretne so štyrmi zostávajúcimi hrdinami, keď sa dostane do zodpovedajúcich miest. Výsledkom bude, že sa všetci z nich nevyhnutne stanú jedným tímom a každý si bude môcť zvoliť jednu z troch špecializácií. Spoločníci, bohužiaľ, nepomôžu veliteľovi niesť ťažký arzenál jeho zbraní, nebudú si však vyžadovať osobitnú pozornosť: napríklad sa nemusí meniť ich vybavenie a zbrane,iba včas, aby ste im dali príkazy „stojte“, „sledujte“ a „útočte“.

Naše vlastné schopnosti sú oveľa rozmanitejšie, dajú sa dokonca rozvíjať - koniec koncov, máme pred sebou RPG. Tu leží prvá nástraha! Štatistiky ako sila, vytrvalosť, inteligencia a múdrosť rastú s využitím vhodných schopností, a to v zásade nie je nič neobvyklé. Ale skutočnosť, že nám nikdy nebude umožnené zvoliť si novú schopnosť učiť sa (určujú sa automaticky), nás zmiatla. Prečo sú potom potrebné tri stromy schopností? Len aby som ich spomenul v tlačovej správe?

Rozhranie tiež nie je potešené - nie je veľmi funkčné. Je pravda, že iba osem klávesových skratiek pre schopnosti je v zásade celkom prijateľných a ich nahradenie inými klávesmi zo stromu schopností je povolené kedykoľvek. Vývojári však z nejakého dôvodu rozdelili zručnosti do kategórií zodpovedajúcich tlačidlám myši: „vľavo“, „vpravo“ a tých, ktoré môžu byť na oboch stranách. To znamená, že ak sú štyri ľavé bunky obsadené, nemáme právo vložiť ďalšie „ľavé“ kúzlo do pravého radu. Prečo? Otázka autorom. Tým nechcem povedať, že táto vlastnosť silno ovplyvnila vyváženosť hry, iba ma rozčuľovala. Z tohto dôvodu niekedy nebolo možné zostaviť požadovanú kombináciu zásahov a kúziel, počas bitky bolo potrebné zo stromu schopností potiahnuť potrebné schopnosti z okna.

A ďalšie nepríjemné prekvapenie: do jedného bunkového „inventára“ nemôžete vložiť niekoľko rovnakých fliaš elixírov, pokiaľ neboli pôvodne „zabalené“ dokopy. Možno je to iba chyba? Aspoň by som rád uveril. V súlade s tým budete tiež musieť všetky fľaše odložiť do skladu alebo skladovať jednu po druhej - proces je zdĺhavý a samozrejme nudný. Okrem toho je predmet vyhodený z batohu okamžite zničený, to znamená, že nie je možné zmeniť zložitú kombináciu: položte predmet z jednej bunky, vložte tam elixír, vypite ho a vráťte ho späť.

Nevhodné rozhranie ale nie je dôvodom na to, aby ste hre dali „jednu“. Mage Knight: Apocalypse tiež získal toto hodnotenie pre svoju úžasnú nerovnováhu.

Nasledujúce body vnášajú do hry nerovnováhu. Po prvé, notoricky známi hrdinovia sa nápadne líšia v pomere schopností. Napríklad „upír“ má schopnosti nekromancie, krádeže a škodlivej mágie - musíte si vybrať zo širokej ponuky, musíte súhlasiť, a ľudský drak má určité schopnosti (napríklad kúzla ohňa a ľadové gule súvisiace s rôznymi typmi mágia) sa prakticky navzájom kopírujú. Po druhé, po oživení zabitého nepriateľa dostane dáma verného spoločníka po celý svoj život: zázračné kúzlo nemá časové limity. A ak bude zombie stále pravidelne liečený, nebude v žiadnom prípade slabší ako asistenti zápletky. Vlastnosti vráteného zamestnanca sa navyše nezhoršujú, zostáva rovnako silný ako pred svojou smrťou. Je dobré aspoň to, že si „dominantný“ môže ponechať iba jedného zombie súčasne,koniec koncov, hrať hru ako nekromancer je už oveľa jednoduchšie.

Mimochodom, neexistujú žiadne tresty smrti, jediným sklamaním je, že body obnovy sa nachádzajú vo veľkej vzdialenosti od seba. To prirodzene ovplyvňuje taktiku hry. Ponáhľali sa sami na päť, zomreli, boli znovuzrodení, vysporiadali sa s iným, zomreli, boli znovuzrodení ... Opakujte, kým sa nepriatelia neomrzia a oni sami neškrtia. Mimochodom, naši protivníci sa veľmi zábavným spôsobom sťahujú do iného sveta a predvádzajú kotrmelce - smrteľná animácia - zjavne sa napumpovala animácia.

A strelci a kúzelníci tu nikdy nechýbajú, pretože toto je svet zázrakov, svet fantázie. Žijú tu trpaslíci, ktorí vytvorili strelné zbrane a veľké dvojnohé roboty (v Arcanum of Steamworks a Magick Obscura sa podobná myšlienka realizovala oveľa úspešnejšie). Naša slávna päťka sa vydala škaredo a absolútne nevkusne, aby zachránila svet pred apokalypsou.