Recenzia fotoaparátu Canon EOS 450D

Recenzia fotoaparátu Canon EOS 450D

Úvod

Canon EOS 450D je nástupcom populárneho fotoaparátu EOS 400D a ponúka množstvo významných vylepšení, ktoré Canon dúfa v boj proti neustále rastúcej konkurencii. Zvýšilo sa rozlíšenie matice z 10 na 12 megapixelov, bola pridaná funkcia Live View, veľká LCD obrazovka, nový 9-bodový systém automatického zaostrovania, 14-bitové spracovanie, bodové meranie, použitie SD karty namiesto Compact Flash, a snímanie rýchlosťou 3,5 snímok za sekundu mi dá sekundu.

Dizajn a použitie

Canon EOS 450D je svojím vzhľadom veľmi podobný svojmu predchodcovi. Má rovnaké hladké hrany a zaoblené rohy. Fotoaparát však trochu pribral na rozmeroch 128,8 x 97,5 x 61,9 mm, ale stal sa o niečo ľahšou, necelých 500 gramami. Plastový kryt dostal sofistikovanejší vzhľad a špeciálnu povrchovú úpravu priľnavosti, za ktorú držíte fotoaparát. Zabráni to kĺzaniu fotoaparátu počas snímania. Komora má tiež špeciálne miesto pre palec na zadnej stene. Vzadu sa objavila veľká obrazovka, kvôli umiestneniu, ktorým musel výrobca posunúť zvislý rad 5 tlačidiel. Fotoaparát je samozrejme dobre zostavený a bude dostatočne pevný pre základnú úroveň.

Fotoaparát sa predáva s novým objektívom EFS 18-200 mm IS, ktorý ponúka rozsah ohniskovej vzdialenosti od 18 mm do 200 mm, a bola k nemu pridaná stabilizácia obrazu. To je pre Canon dôležité, pretože všetci konkurenti Sony, Olympus a Pentax tiež ponúkajú stabilizáciu obrazu vo svojich digitálnych zrkadlovkách. Rozdiel medzi spoločnosťou Canon (alebo Nikon) a inými výrobcami, ako sú Sony, Olympus alebo Pentax, je v tom, že organizujú stabilizáciu obrazu v samotnom fotoaparáte. Spoločnosť Canon sa rozhodla stabilizovať zmiešavanie objektívu v samotnom objektíve, čo síce obmedzuje použitie iných objektívov s fotoaparátom, ale vedie to k viditeľnosti stabilizačného efektu cez hľadáčik. Rád by som poukázal na to, že stabilizácia obrazu je nepochybne skutočným prínosom pre fotografovanie v zlých svetelných podmienkach.

Rovnako ako väčšina základných digitálnych zrkadloviek, ponúka aj EOS 450D rad režimov automatického snímania zameraných na začiatočníkov vrátane portrétu, krajiny, makra, športu a nočného portrétu. Všetky tieto funkcie sú štandardné, okrem režimu Makro, ktorý vám umožní nasnímať obrázok v pomere 1: 1 pomocou vyhradeného makroobjektívu. Vo fotoaparáte sú samozrejme k dispozícii manuálne a poloautomatické režimy pre používateľov, ktorí chcú pri snímaní využívať pokročilejšie nastavenia. Spoločnosť Canon tieto režimy nazýva Kreatívne zóny a poskytuje všetky štandardné nastavenia. Napríklad program, priorita clony, priorita uzávierky a plne manuálne režimy. Fotoaparát má navyše funkciu „-DEP“ (automatická hĺbka ostrosti), ktorá poskytuje väčšiu hodnotu hĺbky ostrosti.

Ak máte na fotoaparáte zapnuté funkcie Creative Zone, môžete upraviť citlivosť ISO od 100 do 1600, čo je viac ako dosť pre väčšinu svetelných podmienok. Aj keď je rozumné sa pýtať, prečo Canon nezahŕňa ISO 3200, vzhľadom na vynikajúcu kvalitu obrazu pri ISO 1600 si môžete vybrať aj z troch režimov AF (One Shot, AI Focus a ALServo). Fotoaparát teraz používa nový 9 bodový výhybkový systém automatického zaostrovania. Používateľ má tiež prístup k hodnotám vyváženia bielej farby: šiestim prednastaveným, automatickým a vlastným nastaveniam. V hľadáčiku sa teraz zobrazujú všetky kľúčové informácie vrátane hodnôt ISO.

Väčšina tlačidiel modelu 450D je umiestnená na zadnej strane fotoaparátu, hoci veľká obrazovka spôsobila, že rozloženie tlačidiel bolo trochu neobvyklé. Tlačidlá umožňujú rýchly prístup k nepretržitému snímaniu, automatickému zaostreniu, výberu možností merania a použitiu štýlov obrázkov. Na vrchu fotoaparátu bolo pridané nové tlačidlo zmeny ISO, ktoré poskytuje ľahký prístup k tejto funkcii pri použití hľadáčika. Clonu a rýchlosť uzávierky je možné teraz ľahko upraviť pomocou špeciálneho kolieska na hornom paneli. Jedinou vecou, ​​ktorá sa javila ako nepohodlná, bola potreba podržať tlačidlo kompenzácie expozície, aby ste zmenili clonu v manuálnom režime, a nielen stlačiť, aby ste prepínali medzi časom uzávierky a clonou.

Novým prírastkom do fotoaparátu je Live View, ktorý umožňuje sledovať scénu naživo na obrazovke LCD, a nie prostredníctvom tradičného optického hľadáčika. Túto funkciu využívajú hlavne používatelia kompaktných fotoaparátov, ktorí sú zvyknutí fotografovať na základe obrazu LCD obrazovky. Táto funkcia bude tiež atraktívna pre snímanie v režime makro. Keď je fotoaparát pripevnený na statíve, je často jednoduchšie ho sledovať na obrazovke ako pozerať sa cez hľadáčik.

Povolenie živého náhľadu je v systémovej ponuke. Po zapnutí režimu Live View sa aktivuje stlačením tlačidla umiestneného na zadnej strane fotoaparátu. Na obrazovke sa zobrazujú čiary mriežky a veľmi užitočný živý histogram, ktorý vám pomôže dosiahnuť správnu expozíciu. Obraz na obrazovke je možné zväčšiť až 10-násobne pre detailnejšie prezeranie detailov. Živý náhľad je možné ovládať na diaľku pomocou dodávaného softvérového nástroja EOS, ktorý umožňuje meniť nastavenia a fotografovať z počítača.

Zaostrenie fotoaparátu je navrhnuté tak, aby uspokojilo začínajúcich aj skúsených používateľov. Najskôr funguje metóda Quick AF, ktorá fyzicky zvýši zrkadlo fotoaparátu tak, aby sa snímač automatického zaostrovania mohol upraviť, potom sa po chvíli na obrazovke objaví obraz. Ďalšia metóda, Live AF, používa pre systém automatického zaostrovania kontrast obrazu, rovnaká metóda používa digitálne kompakty, hlavnými výhodami sú úplná absencia šumu počas prevádzky a žiadne stlmenie LCD. Zaostrenie pomocou tejto metódy je bohužiaľ oveľa pomalšie ako pri funkcii Quick AF a trvá 3 sekundy.

Spoločnosť Canon zabudovala do fotoaparátu technológiu vysokofrekvenčného trasenia na odstránenie prachu z fotoaparátu. Táto funkcia pomôže odložiť potrebu ručného čistenia senzora, ale bohužiaľ neodstráni nečistoty ako soľná soľ, peľ, nečistoty z neopatrného čistenia senzora alebo nesprávny druh rozpúšťadla. Fotoaparát tiež obsahuje nový systém Dust Delete Data System, ktorý dokáže mapovať polohu viditeľného prachu na snímači a po nasnímaní ho možno automaticky odstrániť pomocou dodávaného softvéru.

Organizácia ponuky v bunke bola úplne prepracovaná. Fotoaparát EOS 450D teraz využíva systém ponúk prevzatý z profesionálnych fotoaparátov EOS so zjednodušenou štruktúrou a ovládaním kariet plne ovládanými rolovacím kolieskom. V ponuke nájdete 7 kariet a na každej z nich až 7 možností, ktoré poskytujú rýchly a ľahký prístup k rôznym parametrom. V ponuke môžete tiež upraviť svoju vlastnú osobnú stránku ponuky, aby ste získali rýchly prístup k často používaným nastaveniam.

Fotoaparát je napájaný novou batériou LP-E5, ktorá má vyššie nabitie 1080mAh. To predlžuje čas snímania z jedného nabitia na 500 snímok. Ďalším novým vývojom je prechod od Compact Flash k SD kartám, ktoré sú cenovo dostupnejšie, čo je dôležité pre trh, na ktorý Canon zameriava.

Fotoaparát Canon EOS 450D sa zapne veľmi rýchlo za menej ako sekundu. Vďaka novému zaostrovaciemu systému fotoaparát zaostruje rovnako dobre a rýchlo za dobrého aj slabého osvetlenia. Snímanie vo formáte JPEG aj RAW nemá za následok viditeľné zaostávanie fotoaparátu. Fotografie sa rýchlo zobrazia na obrazovke a zaznamenajú sa na pamäťovú kartu. V režime sériového snímania môžete podržať stlačenú spúšť a snímať rýchlosťou 3,5 snímok za sekundu. Fotoaparát dokáže nasnímať 53 snímok za sebou vo formáte JPEG a 6 snímok vo formáte RAW. Fotoaparát celkovo ukazuje veľmi vysoký výkon.

Ako už bolo spomenuté skôr, fotoaparát je vybavený novou veľkou 3-palcovou obrazovkou, ktorá reprodukuje viac farieb ako jej predchodca a umožňuje vám pri fotografovaní plne vidieť vaše fotografie. Rozlíšenie obrazovky je bohužiaľ iba 230 000 pixelov, ale to stačí na to, aby ste mohli svoje obrázky ukázať priateľom. V predvolenom nastavení sa aktuálne nastavenia snímania zobrazujú na LCD monitore a je možné ich vypnúť stlačením tlačidla vedľa obrazovky. Fotoaparát má tiež nový šikovný snímač umiestnený pod hľadáčikom, ktorý sa zapne pri použití hľadáčika a vypne displej z dôvodu úspory energie (túto funkciu je možné zapnúť alebo vypnúť z hlavnej ponuky).

Po nasnímaní fotografie môžete získať podrobnejšie informácie o fotografii, ktoré je možné zobraziť na displeji LCD stlačením tlačidla DISP, ktoré zobrazuje histogram snímky a všetky údaje o snímaní vrátane času uzávierky, času a dátumu bolo zobrané. Opätovným stlačením tlačidla sa zobrazí ďalší histogram RGB. Používatelia môžu obrázok zväčšiť a zväčšiť ho až 15-násobne. Môžete tiež mazať obrázky, otáčať ich, prezerať si prezentácie, chrániť obrázky pred náhodným vymazaním a veľa rôznych možností tlače. Na rozdiel od niektorých konkurentov nemá fotoaparát obvyklé efekty, ktoré by ste mohli použiť na svoje obrázky. Obrázkové štýly sú jediným spôsobom, ako prispôsobiť zobrazené efekty vo fotoaparáteako bude efekt vyzerať a ako ho použije na kópiu obrázka, pričom pôvodný originál zostane neporušený.

Canon EOS 450D je teda veľmi podobný predchádzajúcim modelom tejto rady, plastové telo je dobre zostavené, intuitívne ovládanie, nový režim živého náhľadu. To všetko robí z fotoaparátu dobrú voľbu pre začiatočníkov aj profesionálov.

Kvalita obrazu

Fotoaparát Canon EOS 450D fotí vynikajúco. Pri všetkých hodnotách citlivosti od ISO100 do ISO800 nebol na snímkach viditeľný šum, malé množstvo šumu sa objavilo iba pri hodnote citlivosti ISO1600. Fotoaparát tiež dobre zvláda chromatickú aberáciu, pričom fialové alebo modré lemovacie efekty sa pri vysokom kontraste objavia iba na okrajoch fotografie. Používanie vstavaného blesku poskytovalo jemné svetlo a na obrázkoch nespôsobovalo efekt červených očí. Používanie rýchlosti uzávierky (až 30 sekúnd) pri snímaní v noci umožňuje zachytiť maximum svetla vo všetkých situáciách snímania. Stabilizácia obrazu s dodávaným objektívom funguje dobre za zlých svetelných podmienok a pri maximálnych ohniskových vzdialenostiach.

Niekoľko príkladov vytvorených fotoaparátom Canon EOS 450D

technické údaje

Obrazový snímač: 22,2 x 14,8 mm CMOS

Efektívne pixely: 12,2 megapixelov

Procesor: DIGIC III

Upevnenie objektívu: EF / EF-S

Zaostrovanie TTL-CT-SIR so snímačom CMOS, 9 bodov AF

Výber bodu AF: Automatický výber, Manuálny výber

Meranie: Meranie plnej clony TTL z 35-zónovej kremíkovej fotobunky (pomerové, čiastočné, stredové bodové meranie, stredovo vážené meranie)

Korekcia expozície +/- 2 EV, 1/2 alebo 1/3 zastavenie v krokoch

Citlivosť ISO: Auto (100 - 800), 100, 200, 400, 800, 1600

Typ uzávierky: Elektronicky riadená uzávierka ohniskovej roviny

Rýchlosť uzávierky: 30-1 / 4 000 s

Hľadáčik: optický, pokrytie približne 95%

Zrkadlo: rýchlo pôsobiace priesvitné zrkadlo (prevod: odrazivosť 40:60)

Monitor: 3,0 "TFT, približne 230 000 bodov, 100% pokrytie

Živé zobrazenie s výberom mriežky.

Inteligentný senzor orientácie

stĺpcový graf

Samospúšť: 2 alebo 10 s

Počítač: USB 2.0

Video výstup (PAL / NTSC)

Pamäťové karty: SD, SDHC

Rozmery: 128,8 x 97,5 x 61,9 mm

Hmotnosť (iba telo): 475 g

Záver

Canon EOS 450D je štvrtou najpredávanejšou digitálnou zrkadlovkou všetkých čias. Existuje veľa vecí, ako napríklad Live View, veľká 3-palcová obrazovka, nový systém automatického zaostrovania a režim Quick AF má najväčší záujem o makrofotografiu a štúdiové snímanie. Fotoaparát tiež využíva stabilizáciu obrazu založenú na posune objektívu na zlepšenie výkonu pri otrasoch fotoaparátu alebo pri slabom osvetlení. Dobrým doplnkom je použitie cenovo dostupnejších pamäťových kariet SD vo fotoaparáte. Plus podpora pre vysokorýchlostné snímanie rýchlosťou 3,5 snímok za sekundu.