Recenzia na Full HD monitor BENQ E2420HD

Dnes si povieme niečo o novom produkte od BenQ, 24-palcovom monitore E2420HD. Všetky monitory z aktualizovanej série E od spoločnosti BenQ podporujú Full HD 1920 x 1080 pixelov. To znamená, že obraz vášho monitora bude vždy neuveriteľne bohatý a jasný. Pomer strán monitora 16: 9 umožňoval zbaviť sa „choroby“ monitorov s pomerom strán 16:10, na ktorých sa širokouhlé filmy prehrávajú buď s čiernym pruhom v hornej a dolnej časti obrazu, alebo obraz sa natiahne tak, aby vyplnil celú rovinu obrazovky, čo skresľuje proporcie obrazu. Nové monitory BenQ série E prekonávajú tieto nedostatky a pomáhajú vám naplno sa ponoriť do digitálneho pôžitku z filmov a hier Full HD.

Monitor E2420HD má vo svojom arzenáli až 11 portov na pripojenie rôznych periférnych zariadení. K dispozícii sú dva porty HDMI, jeden DVI-D a jeden VGA a až 4 USB konektory.

Prítomnosť dvoch portov High-Definition Multimedia Interface alebo jednoduchšie HDMI umožňuje súčasné pripojenie dvoch zariadení s takýmto rozhraním, ako napríklad prehrávač HD a herná konzola. V takom prípade má používateľ možnosť vybrať si zariadenie, z ktorého chce v danom čase sledovať signál.

Pomerne často sa stáva, že jednoducho uchytí USB porty, aby bolo možné pripojiť všetky zariadenia k počítaču. Teraz bude tento problém vyriešený vďaka USB rozbočovaču zabudovanému v monitore BenQ E2420HD. Už sa nemusíte dostávať do zadnej časti systémovej jednotky zakaždým, keď potrebujete pripojiť jednotku flash alebo mobilný telefón. Teraz sa môžete pripojiť priamo k monitoru, myši, klávesnici a čítačke kariet.

Poďme sa bližšie pozrieť na tento technický zázrak.

Špecifikácie a rozsah dodávky

Monitor BenQ E2420HD sa dodáva v štandardnom balení. Krabica obsahuje okrem samotného monitora aj:

Spodná časť stojana;

Napájací kábel;

Analógový video kábel VGA;

Predlžovací kábel na pripojenie zabudovaných 3,5 mm reproduktorov;

Kábel na pripojenie USB portov na monitore Am-Bm;

CD so softvérom a ovládačmi;

Stručné pokyny pre používateľa;

Odnímateľný háčik na slúchadlá.

Monitor má nasledujúce technické parametre:

Použitý typ matrice: TN + film;

Typ maticového osvetlenia: žiarovka so studenou katódou;

Veľkosť uhlopriečky obrazovky: 24 ”;

Maximálne rozlíšenie obrazovky: 1920 x 1080 pixelov;

Viditeľná plocha: 298,89 x 531,37 mm;

Rozstup bodov : 0,276 mm;

Nominálny jas: 300 cd / m2 m;

Štandardný kontrast: 1 000: 1;

Dynamický kontrast: 50 000: 1;

Čas odozvy zo sivej na sivú: 2 ms;

Počet farieb v zobrazenej palete: 16,7 milióna;

Zabudovaný zvuk: stereofónne reproduktory s výkonom 1,5 W na kanál;

Hmotnosť: 6 kg;

Celkové rozmery: 439,7 x 581,9 x 179 mm;

Rozsah napájacieho napätia: od 100 do 240 V s frekvenciou 50-60 Hz;

Dostupné konektory rozhrania:

Konektory na prenos video signálu : Digitálne DVI-D, HDMI v.1.3 (so schopnosťou prenášať zvuk),

analógové VGA;

Ďalšie konektory : 3,5 mm audio vstupný jack, 3,5 mm audio výstupný jack, 3,5 mm jack

na pripojenie slúchadiel, 4 porty USB 2.0 (cez

stredisko);

Vzhľad

Obal monitora je vyrobený z čierneho plastu. Samotný povrch obrazovky je zamatovo matný, a preto vylučuje akúkoľvek možnosť tvorby oslnenia. Rám okolo obrazovky je v skutočnosti rovnako ako ostatné prvky skrinky monitora viditeľné spredu a stojana vyrobený z lesklého čierneho plastu. Plastová časť rámu je náchylná na poškriabanie, avšak vzhľadu odtlačkov prstov na lesklom povrchu sa nič nebráni.

Pozdĺž obvodu krytu monitora je lemovaný strieborným prekrytím. Pozdĺž dolného okraja puzdra je táto rozeta výrazne hrubšia, zreteľne zaoblená a pripomína striebornú lištu. Toto zahustenie strieborného výlisku však nie je iba dekoratívne. To má tiež praktický zmysel. Takže z pravého konca na zahustení striebornej lišty je tlačidlo na vypnutie monitora. Tento dekoratívny prvok navyše skrýva dva vstavané stereofónne reproduktory. Zadnej strane monitora tento lesk chýba. Čím je vpredu obdarený. Ale ani tu to nebolo bez výzdoby. Stredová vyčnievajúca časť zadného panelu je teda vytvorená na textúre štylizovanej pod kožou.

Pravá strana skrinky ukrýva päť tlačidiel na ovládanie ponuky monitora. Štítky funkčných tlačidiel sú vyhotovené bielym písmom na čiernom lesku okraja obrazovky.

Расположенная с правого торца серебристого молдинга сетевая кнопка имеет подсветку в режиме работы зелёным неярким цветом зелёного цвета, который при направлении взгляда на экран не виден вовсе, а в режиме ожидания подсветка имеет светло оранжевый мягкий свет. Довольно удачно расположена сетевая кнопка. Её размер позволяет с лёгкостью найти кнопку даже не глядя, да и к тому же расположение сетевой кнопки отдельно от остальных кнопок управления меню, исключает вероятность случайного нажатия на сетевую кнопку при использовании кнопок меню. Левый торец монитора имеет разъём для подключения наушников и два порта USB. Разъёмы собственно расположены не на самой левой грани, а несколько дальше на своеобразной площадке, образованной утолщением левой части монитора.

Zadný panel monitora má v pravom dolnom rohu slot pre zámok Kensington. Monitor, ktorý je na okrajoch tenší, je smerom do stredu hrubší. Táto zvláštna vydutina v strede zadného panelu má v dolnej časti rímsu, na ktorej sú umiestnené pripojovacie konektory. Na ľavej strane je konektor napájacieho kábla a dva 3,5 mm zvukové vstupné a výstupné zvukové konektory. Konektory sú orientované vertikálne, t.j. umiestnené priamo dole. O niečo nižšie je miesto, kde je záves pripevnený k stojanu. Záves umožňuje obrazovke monitora získať určitý stupeň voľnosti, ktorá je obmedzená na mierne naklonenie dopredu a viac alebo menej výrazné naklonenie dozadu (25 - 30 stupňov). Nie sú k dispozícii žiadne ďalšie možnosti úpravy obrazovky monitora, napríklad nastavenie výšky alebo otočenie obrazovky, na monitore.

Zadný panel má tiež niekoľko jedinečných funkcií. Jedinečnou vlastnosťou BenQ je skladací háčik na slúchadlá. Príjemným doplnkom pre kupujúceho bude prítomnosť možnosti pripevniť sa k držiaku VESA.

Prepínanie portov

Monitor je schopný prijímať videosignál z počítača prostredníctvom konektorov DVI-D a VGA a z domáceho videozariadenia, napríklad z videokamery alebo spotrebného prehrávača médií, cez dva dostupné konektory HDMI. V praxi je prenos video signálov z domácich zdrojov možný aj cez VGA konektor, ktorý je schopný prijímať trojfarebný split video signál. Pre tento režim prevádzky je však potrebný adaptér z VGA na tri tulipánové konektory. Paralelne môžete zvoliť zdroj zvuku. V ponuke môžete určiť zdroj zvuku ako jeden z portov HDMI alebo 3,5 mm linkový vstup.

Monitor dokáže nezávisle určiť aktívny audio vstup aj video vstup. Tieto parametre teda nemusíte nastavovať v ponuke pri každom opätovnom pripojení zdroja signálu. Veľmi pohodlnou funkciou je štvorportový rozbočovač USB, ktorý sa nachádza na monitore. Teraz sa môžete zbaviť vzájomného prepletenia vodičov na zadnej strane systémovej jednotky a pripojiť zariadenia priamo k monitoru.

Prehľad funkcií ponuky Monitor

Podponuka Lokalizácia a riadenie

Menu ovládania monitora má tiež ruskú verziu. Kvalita prekladu v ruskej jazykovej verzii menu je bezchybná. Písmená cyriliky sa zobrazujú bez skreslenia, samozrejme, bez chyby, a pár písmen aj tak vyšlo neohrabane. Navigačné tlačidlá a ovládacie tlačidlá ponuky majú tiež ďalšie funkcie. Ak teda neexistuje vyvolané menu, tlačidlo „dole“ umožňuje prepínať obrazové profily, tlačidlo „hore“ vyvolá podmenu úpravy hlasitosti a stlačenie tlačidla „Enter“ umožňuje výber zvukového vstupu.

Podponuka OSD nastavenie vám umožňuje upraviť jazyk zobrazenia ponuky, pozíciu ponuky na obrazovke. V ponuke môžete tiež nastaviť čas automatického opustenia ponuky alebo úplne zablokovať volanie ponuky.

Používateľ nezostane bez podpory, pretože je tu užívateľská príručka, ktorá má aj sekciu v ruskom jazyku. Softvérový disk navyše obsahuje súbory PDF používateľskej príručky.

Podponuka Úprava obrazu

Menu nastavenia obrazu má štandardnú sadu nastaviteľných parametrov. Jedná sa o kontrast, jas a ostrosť (to znamená ostrosť obrysu). K dispozícii je tiež nastavenie teploty farieb, ktoré je možné zvoliť pomocou jedného z troch prednastavených profilov alebo manuálneho nastavenia intenzity každej z troch základných farieb palety osobitne. Môžete tiež upraviť úroveň sýtosti farebnej schémy a odtieň.

Zaujímavý je režim „Dynamic Contrast“, ktorý umožňuje automatické nastavenie úrovne kontrastu obrázka v závislosti od úrovne jasu obrázka. U svetlých snímok sa teda zvyšuje úroveň kontrastu a pri tmavších snímkach. To zvyšuje pohodlie pri sledovaní dynamických obrázkov, napríklad filmov s dynamickou scénou.

Niektoré nastavenia však nemusia byť k dispozícii. Závisí to od aktuálne zvoleného video vstupu a nastavených parametrov obrazu. K dispozícii je režim „Senseye Demo“, ktorý vám umožňuje zobraziť náhľad obrázka na obrazovke s vybraným novým nastavením obrázka. Počas ukážky je obraz na monitore rozdelený na dve polovice a v jednej z nich je zobrazený obrázok s existujúcimi nastaveniami, druhá polovica ukazuje, ako bude obrázok vyzerať s novými nastaveniami. Monitor má okrem efektov vizuálnej úpravy aj geometrickú úpravu obrazu. Je pravda, že existujú iba dva takéto režimy, jedná sa o „formát“, v ktorom je obraz výstupného video signálu zväčšený na veľkosť monitora, ale pôvodná časť video signálu je zachovaná (pri sledovaní filmu s pomer strán 3:4, po stranách obrazu budú čierne pruhy), druhý režim „Všetko“ znamená vynútené zvýšenie pomeru výstupného video signálu k pomerom monitora, pričom sa môže vyskytnúť skreslenie.

Pri prezeraní obrazu s rušením a skreslením pozdĺž okrajov obrazu, napríklad pri sledovaní televíznych programov pomocou televízneho tunera, je možné pomocou funkcie „Overscan“ obraz mierne zväčšiť tak, aby oblasti s rušením pôjde za hranice viditeľnej oblasti monitora.

Keď je video signál pripojený cez VGA konektor, monitor automaticky upraví parametre VGA signálu, a to sa deje pomerne rýchlo a bez obrazových artefaktov. Po pripojení cez toto rozhranie existuje podpora pre videosignál s rozlíšením až 1 920 x 1 080 vrátane. Pri videosignále s nižšími hodnotami rozlíšenia obrazu sa konštrukcia obrazu do rozlíšenia uskutočňuje pomocou interpolácie obrazu, ktorá sa vykonáva bez artefaktov. V obrazovom režime 1920 x 1080, či už s pripojením VGA alebo DVI, sú v pixeloch celkom výrazné pruhy, zatiaľ čo iné artefakty už nie sú pozorované. Subjektívne vzniká dojem, že farebné podanie je správne, farby výstupného obrazu sú jasné a sýte. Miera maticovej odozvy je na celkom dobrej úrovni,nebolo možné vizuálne všimnúť artefakty v podobe stopy v dynamickom obraze. Horizontálne pozorovacie uhly sú dobré, zatiaľ čo vertikálne pozorovacie uhly nie sú povzbudivé. Tradične pre matice tohto typu pri pohľade zdola nastáva inverzia farieb, zatiaľ čo pri pohľade zhora sa obraz prudko stlmí.

Vyskúšali sme tiež možnosť zobraziť na monitore video stream vo vysokom rozlíšení. Na testovanie sme použili BENQ E2420HD zvládnutý s prehrávaním fragmentov testovacieho videa na celkom slušnej úrovni, dalo by sa povedať na solídnej päťke.

Prehľad vstavaných reproduktorov

Monitor má dvojicu zabudovaných stereofónnych reproduktorov, ktoré majú nízku spotrebu a vďaka tomu majú zabudované reproduktory nízku úroveň hlasitosti, hoci stereofónny efekt zabudovaných reproduktorov sa líši podľa sluchu. Keď sú k monitoru pripojené slúchadlá, zabudované reproduktory sa automaticky stlmia. Zvuk v slúchadlách je slušnej kvality, u slúchadiel s impedanciou 32 Ohmov sme si však všimli nedostatok svetlej výšky pre ovládanie hlasitosti.

Testovanie kvality farieb matice

Na vyhodnotenie vzoru rastu úrovní jasu šedej stupnice sme namerali úrovne jasu 17 rôznych odtieňov šedej pri rôznych hodnotách gama. Nasledujúci graf zobrazuje výsledné krivky. Legenda krivky znamená nasledovné: prvé číslo označuje hodnotu parametra „gama“ v zátvorkách; číslo označuje hodnotu aproximačnej funkcie.

Krivky získané vyššie ukázali, že skutočné krivky sú najbližšie k štandardnej krivke gama s hodnotou gama dva. Na základe toho sa pri tejto hodnote gama uskutočnilo ďalšie meranie jasu pre 256 odtieňov šedej. Výsledný graf je uvedený nižšie. Graf zobrazuje zvýšenie jasu medzi susednými sivými tónmi.

Pri analýze výsledného grafu môžeme povedať, že zväčšenie jasu je všeobecne viac-menej rovnomerné. Samozrejme, existujú chyby, takže je zrejmých päť poklesov uprostred šedej stupnice a päť zreteľnejších poklesov v pravom krajnom bode grafu. To znamená, že nie každý nasledujúci odtieň svetlejšej šedej farby je jasnejší ako ten predchádzajúci, všeobecne sa však graf ukázal ako rovnomerne lineárny, zatiaľ čo vizuálne sú zreteľne viditeľné aj malé obrazové prvky, a to aj v tmavých oblastiach.

Výsledná farebná škála sa blíži farebnej škále sRGB.

Nižšie sú uvedené diagramy spektra bieleho poľa (čiara zodpovedajúcej farby na spektrálnom grafe), ktoré sa prekrýva s grafmi spektier zvyšných základných farieb modrej, zelenej a červenej (na diagrame sú označené čiarami zodpovedajúcich farieb.

Testovanie úrovne spotreby energie a uniformity obrazu čierneho a bieleho poľa.

Úroveň jasu sa merala pomocou špeciálneho snímača na malej ploche obrazovky. Ale rovnomernosť bieleho a čierneho poľa sa merala na celej ploche obrazovky v 25 bodoch umiestnených v rovnakej vzdialenosti od seba. Hodnota kontrastu bola stanovená výpočtom ako pomer jasu bieleho a čierneho poľa pre každý bod, v ktorom boli vykonané merania.

Merania preukázali vynikajúcu uniformitu parametrov a vysokú úroveň kontrastu. Takže maximálna hodnota kontrastu v strednej časti obrazovky dosiahla 890: 1, zatiaľ čo schopnosť rozlíšiť malé detaily v tmavých častiach obrazovky sa skutočne stratila.

Povolenie režimu DynamicContrast na monitore viedlo k zvýšeniu úrovne kontrastu na 16 000: 1, zatiaľ čo miera zmeny úrovne jasu zostávala naďalej dosť nízka. Nasledujúci graf ukazuje zvýšenie úrovne jasu pri zmene z čierneho poľa na biele pole, keď je povolený režim DynamicContrast.

Graf ukazuje, že ani po 5 sekundách úroveň jasu nedosahuje svoju maximálnu hodnotu. Preto v skutočnosti z takého pomalého nastavenia úrovne jasu nie je prakticky žiadny úžitok. Nižšie je uvedená tabuľka s nastavením jasu v strede obrazovky.

Po znížení úrovne jasu v nastaveniach monitora sa zmení iba jas podsvietenia, zatiaľ čo počet odtieňov šedej a kontrast sa nezmenia. Úprava hodnoty jasu monitora je možná v pomerne širokom rozmedzí, zatiaľ čo ostatné parametre zostávajú nezmenené, vďaka čomu je celkom pohodlné sledovať filmy ako v jasne osvetlenej miestnosti, tak aj pri neprítomnosti svetla v miestnosti.

Stanovenie času odozvy matice

Čas odozvy matice meraný špeciálnym zariadením počas prechodu z čiernej na bielu bol 4,8 ms a prechod z bielej na čiernu trval iba 1,3 ms, čo bolo spolu 6,1 ms. Nameraný čas prechodu medzi poltónmi nebol rekordných 25,1 ms, ale tiež nebol zlým výsledkom. Aktivácia režimu AMA na monitore viedla k znateľnému zníženiu času oneskorenia pri prechode medzi poltónmi na 6,1 ms.

Porovnanie doby oneskorenia výstupného obrazu v porovnaní s paralelne pripojeným monitorom CRT bola 1,8 ms pre analógové pripojenie VGA, ale mierne sa zvýšila pri prepnutí na digitálne pripojenie DVI a predstavovala 6,6 ms.

Meranie hodnoty pozorovacích uhlov

Na stanovenie stupňa zmeny jasu obrazovky v závislosti od zmeny uhla pohľadu bol vykonaný test, počas ktorého bol v strede obrazovky v rôznych uhloch umiestnený špeciálny snímač a bola meraná úroveň jasu pre svetlo a tmavé oblasti obrázka.

pri zvislom vychýlení

keď je vychýlený vodorovne

Boli určené uhly, pri ktorých došlo k poklesu jasu obrazu o viac ako 50%.

Je tiež potrebné poznamenať plynulosť poklesu jasu ako odchýlky od normálu monitora v horizontálnej rovine. Odchýlka pozorovacieho uhla od kolmice nahor však invertuje svetlé odtiene, zatiaľ čo odchýlka nadol núti invertovať tmavšie odtiene obrazu.

Záver

Recenzovaný monitor možno oprávnene považovať za dôstojného nástupcu línie. Takže vzhľad druhého portu HDMI nepochybne rozšíril rozsah možných aplikácií monitora. Vďaka vstavanému rozbočovaču USB so štyrmi konektormi je pripojenie periférnych zariadení veľmi pohodlné a efektívne. Na základe súhrnu vlastností odhalených počas testovania môžeme s istotou povedať, že tento monitor je univerzálny, t.j. má všetky šance dokonale sa uchytiť v kancelárii aj pri práci s grafikou alebo doma na multimediálnu zábavu a hry.

Medzi nepochybné výhody patrí:

Vynikajúca kvalita obrazu pre zariadenia TN;

Správne podanie farieb;